Maandag 12 juli 2010 - Reisverslag uit Martinez, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Maandag 12 juli 2010 - Reisverslag uit Martinez, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Maandag 12 juli 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

19 Juli 2010 | Verenigde Staten, Martinez

If you’re going to San Francisco beware to wear some flowers in your hair. Deze zin van het bekende liedje uit de flowerpowertijd zingen we regelmatig als we vandaag naar San Francisco rijden. We gaan daar de camper inleveren en de huurauto ophalen. Daarna gaan we naar Jan en Rita in Martinez een plaatsje op een half uurtje rijden van San Francisco Int. Airport.
De omgeving wordt almaar groener, het weer is prachtig. Het is zo’n 35 graden, met een frisse zeebries. We zijn voor tien uur bij het camperverhuurbedrijf. Het inleveren verloopt soepel. Maar we moeten toch wel enige tijd wachten voordat we naar het vliegveld worden gebracht, waar ook het autoverhuurbedrijf is gevestigd. Het geeft ons tijd enkele teruggebrachte campers te bekijken (voor een volgend avontuur!). Het ritje naar het vliegveld is spannend en we zijn opgelucht als we met onze medepassagiers, een Duits stel, kunnen uitstappen. Onze bestuurster geeft de indruk voor het eerst in de auto (een 8 personenbusje) te rijden. Ook is zij bang de eerste auto van het camperverhuurbedrijf uit het oog te verliezen. Dit leidt tot bizarre situaties op de snelweg. Het is maar goed dat de andere bestuurders voorzichtig rijden.
Een uurtje later rijden we in onze bijna gloednieuwe Ford Focus (slechts 2400 mijl op de teller) naar Martinez. We rijden over een lange stalen brug de Bay Bridge naar de andere kant van de baai. De brug is dubbel uitgevoerd, niet heen en terug rijbanen naast elkaar, maar boven elkaar. We krijgen een fantastisch uitzicht over de baai en we zien de bekende Golden Gate Bridge op grote afstand.
Martinez blijkt een leuk stadje. We volgen onze TomTom door straten in de heuvels met leuke huizen. Als we aankomen staan we voor een mooi huis. Maar het is niet het huis van Jan en Rita. Henny blijkt het oude adres van Jan en Rita te hebben ingetoetst. Daar woont nu de zus van Jan, maar die was niet thuis. Gelukkig wonen Jan en Rita niet ver weg. Na tien minuten staan we voor de deur, waar Jan druk bezig is zijn Pickup te wassen.
Het welkom is hartverwarmend. Jan en Rita wonen in een prachtige huis met uitzicht op de baai. Het huis is vrijwel geheel door Jan zelf gebouwd! ’s Avonds genieten we van een heerlijk diner van Rita en hebben we een gezellige avond tot in de late uurtjes.

Henny en Hennie

11 oktober 2012 Hallo allemaal, We zijn nu druk bezig met de voorbereidingen voor onze reis naarZuid-Afrika Op 12 oktoberi om 10.05 uur gaan we vliegen en landen dan om 21.35 uur in Kaapstad. We zullen jullie weer regelmatig op de hoogte houden van onze belevenissen in Zuid-Afrika. Hennie en Henny

Actief sinds 22 Feb. 2008