Dinsdag 13 juli 2010 - Reisverslag uit Martinez, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Dinsdag 13 juli 2010 - Reisverslag uit Martinez, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Dinsdag 13 juli 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

19 Juli 2010 | Verenigde Staten, Martinez

Aan het ontbijt bespreken we wat we vandaag gaan doen. Omdat we kunnen zien dat het in San Francisco een beetje bewolkt is, besluiten we om met Jan en Rita wijn te gaan proeven in Napa, een bekende wijnstreek bij San Francisco. Jan rijdt in zijn Toyota Camry. De auto is vijftien jaar oud, maar ziet er uit als nieuw. Een gevolg van een prima klimaat en het stallen in een van de twee garages.
De wijnstreek lijkt sterk op de Franse wijnstreken. In een groot breed dal worden de druiven gekweekt. De gebouwen waar we wijn proeven zien er prachtig uit. Het wordt ons erg gemakkelijk gemaakt om meerdere proeverijen te bezoeken. De wijnboeren zijn gevestigd aan een lange weg met aan weerszijden druivenvelden. Bij de eerste wijnboer waren het vier bodempjes wijn. Bij de tweede vijf. En bij de derde wijnboer die vier keer wijn schonk raakte Jan in een uitgebreid gesprek met de medewerker die de wijn voor ons schonk. Natuurlijk kwam ter sprake dat we uit Nederland komen. De medewerker ging onderuit nadat Jan gezegd had: You’re ain’t much if you’re ain’t Dutch. Het leidde tot het proeven van een extra glas Port dat prima smaakte. Jan kocht een flesje voor een goede vriend van hem. Ook wij keerden terug met een fles wijn voor Jan en Rita en een fles witte wijn voor onszelf. Van Jan en Rita kregen wij naampjes om om een glas te doen. Zij hebben deze in de 2e wijnproeverij gekocht. Het zijn allemaal figuren die met paarden te maken hebben.
Na het wijnproeven hebben we uitstekend gegeten in Rutherford Grill in Napa.
’s Avonds hebben we eerst maar een paar glazen water geproefd en naar de opgenomen Tour de France etappe gekeken.

Henny en Hennie

11 oktober 2012 Hallo allemaal, We zijn nu druk bezig met de voorbereidingen voor onze reis naarZuid-Afrika Op 12 oktoberi om 10.05 uur gaan we vliegen en landen dan om 21.35 uur in Kaapstad. We zullen jullie weer regelmatig op de hoogte houden van onze belevenissen in Zuid-Afrika. Hennie en Henny

Actief sinds 22 Feb. 2008