Donderdag 15 juli 2010 - Reisverslag uit Martinez, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Donderdag 15 juli 2010 - Reisverslag uit Martinez, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Donderdag 15 juli 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

19 Juli 2010 | Verenigde Staten, Martinez

Alweer onze laatste dag bij Jan en Rita. Vrijdag is het pakken en naar het vliegveld. Rita en Henny willen winkelen. Jan en ik gaan naar Blackwell. Daar is een groot automuseum van klassieke auto’s. Op de heenweg gaan we nog even langs een rijwielwinkel. Niet zo maar een, maar een die gespecialiseerd is in racefietsen. Ook een hobby van Jan. Hij heeft thuis verschillende racefietsen en enkele frames die hij met super-onderdelen gaat afbouwen. Ik zie een mooi shirt, zoals Jan ook heeft. Met daarop de beer van Californie en de tekst California Republic. Jammer dat het niet hetzelfde shirt is want er staat ook op dat dit een shirt is van de Californian Pedalers, een fietsclub.
Het museum is prachtig. Het is gesticht door een multimiljonair. Ik heb 240 foto’s gemaakt, met daar in begrepen foto’s van de bordjes met uitleg over de verschillende auto’s.
We gaan zo op in de bewondering van de auto’s dat we de tijd vergeten. We krijgen honger en merken dat het al vier uur is. Het museum ligt aan een mooi winkelcentrum met een grote waterpartij en watervallen en daar vinden we een restaurant. Het is Happy Hour. In dit geval betekent het: eten voor de halve prijs. Jammer want naast het eten drinken we voor twintig dollar Heineken (schrik niet, dit is twee bier voor ieder).
Als we thuiskomen zijn de dames alweer teruggekomen van het shoppen. Henny is geslaagd zij heeft een mooie koffer gekocht en een toilettas. Ondanks de late lunch van Jan en mij hebben we nog wel wat ruimte voor de heerlijke zalm die Rita klaarmaakt.
Het wordt weer een gezellige avond. De wijn, die we meebrachten moet volgens Rita op. En daarmee hebben we geen enkele moeite.

Henny en Hennie

11 oktober 2012 Hallo allemaal, We zijn nu druk bezig met de voorbereidingen voor onze reis naarZuid-Afrika Op 12 oktoberi om 10.05 uur gaan we vliegen en landen dan om 21.35 uur in Kaapstad. We zullen jullie weer regelmatig op de hoogte houden van onze belevenissen in Zuid-Afrika. Hennie en Henny

Actief sinds 22 Feb. 2008