Zondag 28 oktober2012 (17e dag) - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Zondag 28 oktober2012 (17e dag) - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Zondag 28 oktober2012 (17e dag)

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

01 November 2012 | Nederland, Almere Stad

Dit was niet zo'n bijzonder dag. We zijn door Swaziland van zuid naar noord gereden. Swaziland is armer, maar wel veel groener dan het Zuid-Afrika dat we tot nu toe gezien hebben. Waarschijnlijk komt dit doordat men hier voornamelijk van landbouw en veeteelt leeft. We zien eindeloze akkers en kleine dorpjes met armoedige huisjes, hoge koepels van twijgen en klei, beter is vierkante huizen van golfplaten daken en nog iets beter is muren van steenblokken, ik geloof B2 en een zinken dak. Alleen de beste huizen werden opgemetseld met stenen en hadden aflopende daken met dakpannen. De meeste mensen zijn erg vriendelijk. Ze zwaaien veelal met een glimlach naar de bus. We stopten bij een winkeltje waar ze allerlei voorwerpen maakten van kaarsen. Je weet wel een neushoorn met een lontje op zijn rug en een giraffe met een lontje op zijn hoofd. Maat de meeste mensen leven niet van winkeltjes maar van een baantje bij een grote boerderij en een stukje land en veel bij hun huis. We zijn blij als we op onze bestemming aankomen. Het was een warme dag en laaghangende wolken een beetje benauwd.
's Avonds hebben we een heerlijk diner in ons hotel gehad. Het was een diner met veel keuze en de porties waren klein en je kon per gang diverse keuzes maken. Daarna hebben we met de hele groep nog aan de bar gezeten en met een aantal Duitsers gesproken die de reis in de omgekeerde volgorde maakten. Hennie heeft deze avond niet meegemaakt omdat hij erg mooi was en er voor koos om zonder eten naar bed te gaan. Onze kamers waren allen verschillend en erg mooi gesitueerd.

Henny en Hennie

11 oktober 2012 Hallo allemaal, We zijn nu druk bezig met de voorbereidingen voor onze reis naarZuid-Afrika Op 12 oktoberi om 10.05 uur gaan we vliegen en landen dan om 21.35 uur in Kaapstad. We zullen jullie weer regelmatig op de hoogte houden van onze belevenissen in Zuid-Afrika. Hennie en Henny

Actief sinds 22 Feb. 2008