Maandag 29 oktober 2012 (18e dag) - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Maandag 29 oktober 2012 (18e dag) - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Maandag 29 oktober 2012 (18e dag)

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

01 November 2012 | Nederland, Almere Stad

Vroeg op want er lag weer een verre reis in het vooruitzicht (volgens Hennie). Eindbestemming Krugerpark. We gaan nu Swaziland uit. Je verbaast je over de grenscontrole. Bij de post van Swaziland moeten we ons paspoort tonen met het stempelblad. Daarop kregen wij een stempel en verder was het goodbye. Met hetzelfde gemak hadden we 30 koeien en 60 vrouwen de grens kunnen overbrengen. We zijn natuurlijk weer bij stalletjes gestoept en hebben een lunch gebruikt. Het mooiste was de weg door het Krugerpark. Al bij de eerste brug over een rivier zagen we krokodillen, nijlpaarden en olifanten. Vervolgens zagen wij op veel plekken langs de weg olifanten, antilopen, giraffen, wilde zwijnen, neushoorns, leeuwen en nog veel kleinere beesten. De leeuwen lagen 20 meter van de weg maar waren niet tot enige actie te porren. De meeste indruk maakten de olifanten met hun lieve kleintjes. Na de lunch zagen we een tweetal nijlpaarden in het water en een aantal leguanen. Hierdoor kwam Hennie weer te laat in de bus. We hebben na deze rit al vier dieren van de Big Five gezien. Buffels, olifanten, neushoorns en leeuwen.
We zitten in een rondavel , een huisje met 2,5 meter hoge muren in een cirkel en daarbovenop een rieten kap tot wel 7 meter hoog. Op het terras staat een koelkast en een aanrecht met warm en koud water. Binnen hebben we airconditioning en een plafondventilator en een bedruipt met wastafel, toilet en grote douche. Overal zitten ramen met muskietengaas. Oom de ingang heeft een hordeur. Buiten lopen de apen rondom ons huis. Fantastisch. Overigens is het bungalowpark wel stevig omheind met hekken en stroomdraden, dus we kunnen rustig slapen. De stroomdraden heeft Henny al ondervonden. Toen zij een foto wilde maken stond zij direct onder stroom. Een pijnlijke ervaring.

Henny en Hennie

11 oktober 2012 Hallo allemaal, We zijn nu druk bezig met de voorbereidingen voor onze reis naarZuid-Afrika Op 12 oktoberi om 10.05 uur gaan we vliegen en landen dan om 21.35 uur in Kaapstad. We zullen jullie weer regelmatig op de hoogte houden van onze belevenissen in Zuid-Afrika. Hennie en Henny

Actief sinds 22 Feb. 2008