Dinsdag 15 juni 2010 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Dinsdag 15 juni 2010 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Dinsdag 15 juni 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

19 Juni 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag hebben we een rit gepland langs de Pacific Hwy. Van Venice via Santa Monica naar Malibu. Vandaar over de Mullholland Drive naar het oosten richting Pasadena. In Venice is alles heel erg opgeknapt. In de jaren 60 en 70 was de boel vervallen na een wilde tijd van hippies en marihuana nu zag alles er schoon en opgeknapt uit. Op de boulevard staan ontzettend veel winkeltjes, kraampjes etc. Wel zie je nog steeds vogels van zeer verschillend pluimage, zoals je op de foto’s kunt zien. Na een fikse wandeling over de boulevard en terug over het brede strand, zijn we weer verder gegaan. De schitterende strandweg bracht ons door Santa Monica naar Malibu. We keken onze ogen uit naar de prachtige huisjes aan de kant van het strand en de werkelijk schitterende huizen in de heuvels landinwaarts. Het was een voorproefje van wat we zouden zien in Beverly Hills. Voor Pasadena zou het echt te laat worden dus zijn we via Mullholland Drive naar Beverly Hills gereden. Hier staan onvoorstelbaar mooie huizen en palmbomen van wel 25 meter hoog. De foto’s vanaf Mullholland Drive geven uitzicht op de Santa Monica Mountains aan de ene kant en Beverly Hills aan de andere kant. Op onze uitzichtplek troffen wij een Amerikaan die ons al snel vertelde dat hij op de terugweg van zijn werk voor de gemeente Los Angeles de vuilnisbakken leegde langs Mullholland Drive voor 25 dollard per keer. Ook vertelde hij van Errol Flynn, de filmster van de jaren 30 en 40 wiens landgoed in Beverly Hills totaal was geruïneerd maar nu weer was gerestaureerd en van al het land dat Bob Hope (de komiek en entertainer voor het Amerikaanse leger in de 2e wereldoorlog) had gekocht in Santa Monica Mountains. Toen de man een telefoontje kreeg, zijn we weggegaan anders zouden we waarschijnlijk nog heel lang met hem hebben gesproken. Overigens was dit een voorbeeld van hoe makkelijk je een gesprekje hebt met de Amerikanen die we onderweg tegenkwamen.

• 20 Juni 2010 - 11:49

Jacqueline Bloeming:

Hoi Henny en Hennie,

Heel leuk om jullie te 'volgen' op de reis.
    Ben je nog iemand van de groep
    VENICE tegengekomen??
    Vind jullie heel moedig om in alle attracties te gaan , word al misselijk bij de gadachten.
    Wat een heerlijke reis maken jullie!!! Heel veelplezier nog en hoop nog veel leuke dingen te lezen. GENIET.

Groetjes
    Jacqueline

Henny en Hennie

11 oktober 2012 Hallo allemaal, We zijn nu druk bezig met de voorbereidingen voor onze reis naarZuid-Afrika Op 12 oktoberi om 10.05 uur gaan we vliegen en landen dan om 21.35 uur in Kaapstad. We zullen jullie weer regelmatig op de hoogte houden van onze belevenissen in Zuid-Afrika. Hennie en Henny

Actief sinds 22 Feb. 2008