Maandag 28 juni 2010 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Maandag 28 juni 2010 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Maandag 28 juni 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

29 Juni 2010 | Verenigde Staten, Page

Een reisdag. We gaan vandaag naar Page en blijven in dezelfde staat Arizona. De weg ernaar toe was “overwhelming”. Zoals jullie kunnen zien op de foto’s. Het is een hele warme dag en we rijden door de woestijn. Dat is goed te zien aan het beperkte aantal kleine woestijnplantjes op de vlakten onderweg. Regelmatig rijden we langs rotsformaties voornamelijk in rode tinten. Ongeveer te vergelijken met gravel. Vlak buiten Flagstaff kijken we links op de bergen op de Grand Canyon. Heel hoog zien we de rookontwikkeling van verschillende bosbranden. Die zijn daar regelmatig en gaan bijna het hele jaar door. De reis vervolgen we over snelweg 89 door het gebied van de Navajo indianen. Steeds op zo’n kilometer van de snelweg zien we nederzettingen van deze indianen. Simpele huisjes 3 of 4 bij elkaar met wat vee en een enkele auto. Waar deze mensen van leven in dit super droge gebied is onduidelijk. Het water moeten ze in grote watertanks op auto’s ophalen in Page. Wel zijn er langs de snelweg kraampjes waar indianen hun kunstwerkjes en souvenirs aanbieden en we hebben koffie gedronken in een restaurant gedreven door enkele indianen. De koffie was overigens 100 keer beter dan het slootwater wat McDonalds serveert. Voor Page reden we langs Marble Canyon. In Page aangekomen eten we bij Denny’s. Spice chopped steak met van alles erop en eraan voor Hennie en voor Henny een Grand Slam een overheerlijk Amerikaans ontbijt. Het is 4 uur in de middag. Dit zal ook ons avondeten zijn. Op de parkeerplaats van Denny’s neemt Henny enkele foto’s van de Glen Canyon Dam. De camping in Page is prachtig, ruime plekken met alle voorzieningen. De mensen bij de receptie zijn duidelijk van indiaanse afkomst.
’s Avonds blijven we zoals altijd buiten zitten Dit keer wel tot een uur of 11. Genoten van een zeer zwoel wind en een heldere nacht waarbij we nog nooit zo snel een volle maan hebben zien opkomen van achter een berg.

• 29 Juni 2010 - 17:13

Els Smit:

prachtig, wat een mooi maar verlaten ladschap, al die aardlagen!
    maken jullie het goed?
    zien jullie ook nog iets van DE voetbalwedstrijden??
    hier is alles nog steeds oranje, ik vind wimbledon veel interessanter!!
    groetjes, vier verder fijn vakantie, els

• 30 Juni 2010 - 17:25

Herman En Miep:

Zo te zien doen jullie niet anders dan lekker eten en hoe is het met Heineke kennen ze die daar wel of ben je met een ontwenningskuur bezig er staat al een Heineke in de koeling voor je klaar hier want het is hier ook behoorlijk warm

Henny en Hennie

11 oktober 2012 Hallo allemaal, We zijn nu druk bezig met de voorbereidingen voor onze reis naarZuid-Afrika Op 12 oktoberi om 10.05 uur gaan we vliegen en landen dan om 21.35 uur in Kaapstad. We zullen jullie weer regelmatig op de hoogte houden van onze belevenissen in Zuid-Afrika. Hennie en Henny

Actief sinds 22 Feb. 2008