Woensdag 30 juni 2010 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Woensdag 30 juni 2010 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Woensdag 30 juni 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

04 Juli 2010 | Verenigde Staten, Page

Vandaag vertrekken wij naar Cannonville een klein stadje in Utah. Volgens de campinggids moeten we de hwy 89 nemen en uiteindelijk boven langs Bryce Canyon naar Cannonville gaan. De Tomtom geeft een kortere weg. Anders dan de snelweg een dun grijs lijntje op de kaart. We zullen zien. We steken de grens over van Arizona naar Utah. Het is hier een uur later. We zijn qua tijd dus een uur dichter bij Nederland. Het landschap verandert snel. We rijden door zeer brede vlakten, soms tot aan de horizon. Na ongeveer 100 km komen we bij de afslag die Tomtom adviseert. Het asfalt van de snelweg was niet altijd even goed, maar waar we volgens Tomtom moeten rijden is het werkelijk bar en boos. We blijven dus op de snelweg waar genoeg te zien is. We zien steeds meer beekjes met water en hier en daar zien we boerderijen in groen grasland. Op sommige plekken wordt het weiland ruim besproeid. In Arizona was dat gewoon onmogelijk. We zien nu ook veel meer koeien en paarden. Plots zien we langs de snelweg een man met een fotocamera en zijn auto 100 meter verderop. We kijken en zien enkele koeien, maar ook een paar forse buffels langs de weg aan een klein watertje. We wisten dat allerlei in het wild levende dieren de weg konden oversteken, daarvoor waren we meerdere malen gewaarschuwd. Maar dat we deze beesten zien is toch wel erg mooi.
We slaan af richting Bryce Canyon. Al heel snel rijden we door Red Canyon. Prachtige bergen. Henny heeft daar enkele foto’s van gemaakt. Het rood van het gesteente valt direct op en ook de mooie pilaren op de bergen die door erosie zijn ontstaan. We komen aan in Bryce Canyon. Het is iets minder commercieel dan de Grand Canyon. Wel natuurlijk allerlei winkeltjes voor de ingang van het park en een restaurantje. Maar de bekende fastfood ketens zijn hier niet aanwezig. Met onze jaarpas voor alle nationale parken komen we eenvoudig binnen. Op de parkeerplaats valt Hennie stil. Kwijlend nadert hij een schitterende, knalrode Mustang. Zie de foto. In het bezoekerscentrum bekijken we een film over Bryce Canyon en zoeken we de beste trail voor ons uit die we morgen zullen gaan lopen. Het is een combinatie van 2 trails die van harte wordt aanbevolen door de rangers. Of we hem morgen zullen doen, hangt nog wel af van het weer. De verwachting voor morgen is bewolkt met mogelijk onweersbuien. Maar goed dat zien we morgen wel.
We gaan weer verder naar Cannonville. Bij de camping aangekomen duiken we snel in het zwembad. Dit voelt heerlijk aan na een dag in toch wel veel warmte en een enkel spatje regen. Op ons plekje hebben we een mooi uitzicht op de bergen.