Maandag 14 juni 2010 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Maandag 14 juni 2010 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Maandag 14 juni 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

19 Juni 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag hebben wij rustig aangedaan. De huurauto konden wij pas om 11 uur ophalen. Dus melden wij ons om half 10 voor het ontbijtbuffet in ons hotel. We eten daar elke ochtend onze buik goed vol zodat we de lunch kunnen overslaan. Om de auto op te halen maakten wij een interessante trip van het hotel met de shuttlebus naar het vliegveld en vervolgens van het vliegveld met een andere shuttlebus naar de car rental maar wel weer langs het hotel. De autoverhuurder probeerde ons nog een andere auto aan te bieden (zoals gebruikelijk). Upgraden noemt men dat. Hij wees ons op een gestroomlijnde superagressieve zwarte Chevrolet Camaro met 200 pk. Dat vond Henny een beetje teveel van het goede gelet op de 90 km per uur waarmee Hennie de Nederlandse snelwegen onveilig maakt. Het bleef dus ondanks enkele zuchten van Hennie bij de ……… Toyota Corolla sedan weliswaar met airco en automaat, maar toch!!!
Met de Tomtom in de auto naar de Disneyparken in Anaheim. Tijdens de rit bleek, dat Tomtom nog wel enige kaarttechnische verbeteringen behoeft, wil het concurreren op de Amerikaanse markt. Het Disneypark bleef lang voor ons verborgen, maar met behulp van enkele Amerikaanse autochtonen zijn we dan toch aangekomen. Overigens onderweg nog een “leuk” incidentje meegemaakt. Op een Amerikaans, ruim en overzichtelijk kruispunt, was het een Amerikaan toch gelukt een botsing te maken met een nogal grote pick-up, waardoor het kleinere autootje gelanceerd werd naar de straatkant waar het dacht te kunnen rusten op zo’n typisch waterzuiltje voor de brandweer. Dat ging niet helemaal goed. Het waterzuiltje lag 10 meter verder en onder de auto verscheen een krachtige waterstraal . Het water stroomt met enorme kracht wel 10 meter hoog tegen een kantoorgebouw aan. Toen wij aankwamen bij dit kruispunt, was dit allemaal net gebeurd. Mensen zochten nog naar de chauffeur van de auto maar die bleek al aan de kant te staan. Op de foto’s krijg je er een aardig beeld van.
Bij de Disneyparken hebben wij een 2-daagse Hopperkaart gekocht zodat wij vandaag het Californiapark bezoeken en op woensdag het originele Disneyland. Het Californiapark is erg leuk, echt Amerikaans met veel show, veel muziek en kinderen en volwassenen die Mickey Mouse oortjes opzetten. De eerste attractie die wij gedaan hebben heet “Soarin’ over California”. Het bleek een filmvoorstelling op een enorm scherm waarbij je moest gaan zitten op speciale stoelen die naar voren en achteren konden kantelen en omhoog en omlaag gingen. Je zweefde als het ware voor het enorme filmdoek waardoor je het idee kreeg mee te vliegen in zeer snelle en wendbare vliegtuigen over kenmerkende landschappen van California. De wijnvelden, sinaasappelbomen, canyons, bergen, meren enz. Een prachtige belevenis. De tweede attractie was een soort zweefmolen, een zestal schuiten met ongeveer 8 mensen werden daarbij in het rond geslingerd. De volgende attractie was een heel groot reuzenrad waardoor je over Anaheim en omgeving uitkeek. Bovenin het reuzenrad heeft een Amerikaanse dame een foto van ons gemaakt. We zijn toen door het Bugspark gelopen. Dit zijn allemaal insectenfiguurtjes, zoals bijen, lieveheersbeestjes, grote rupsen en libellen. Erg leuk om te zien. We hebben toen de Tower of Horror bekeken, maar daar durfden we beiden niet in. Hennie moest natuurlijk in de enorme achtbaan. De karretjes gingen met enorme snelheden door de bochten, links, rechts, onder, boven, op z’n kop. We hebben maar niet de foto gekocht die hierbij van Hennie gemaakt is. Het was een beetje gênant. Van de dappere held die wel even zou laten zien dat hij het rollercoastertje zou nemen werd op de foto een verkeerd beeld geschetst (iemand die met zijn hoofd omlaag dook en met zijn ogen dicht een bocht doorvloog). Als laatste gingen wij nog even een wildwaterbaan doen waarbij we natuurlijk kletsnat werden. Het weer was prima ongeveer 25 gr. en een felle zon.
Op de terugweg hebben we lekker gegeten in een Denny’s restaurant. Dit is ook een van de grote ketens in Amerika maar wel vele malen beter dan Mc Donald, KFC of Burger King. Je kunt hier meer kopen dan hamburgers, bijv. Soep, sandwiches, pancakes, verschillende soorten vlees zoals kip, steaks en ook heerlijke salades. Natuurlijk wel in de bekende grote hoeveelheden. Om ongeveer 10 uur kwamen we weer terug in het hotel. Nadat Henny haar wijntje op het vloerkleed liet vallen, gingen we heerlijk slapen.