Zondag 27 juni 2010 - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Zondag 27 juni 2010 - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Zondag 27 juni 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

28 Juni 2010 | Verenigde Staten, Williams

Vandaag is het een bijzondere dag. We gaan onze helikoptervlucht maken boven de Grand Canyon. Het vliegveld ligt ongeveer een uur rijden van de camping richting de canyon. Onderweg zag Henny een hert dat waarschijnlijk was aangereden door een auto. We reden echt door een wildreservaat. Kaibab National Forest. Dit gebied om en in de canyon wordt overwegend bewoond door indianen. Halverwege drinken we een medium premium roast coffee bij…… McDonalds. We kunnen daar goed zien hoe Amerika z’n ontbijt eet. Hamburger, hamburger, hamburger.
Een half uurtje later zijn we op het vliegveld. De piloot brengt ons met nog 2 andere paren naar de helikopter. We krijgen nog een korte instructie over de veiligheidsriemen. Er werd een foto van ons gemaakt met de piloot voor de helikopter. De helikopter heeft 8 plaatsen incl. Piloot, 2 rijen van 4 in een, wat ze hier noemen, een theateropstelling. Wij zitten jammer genoeg op de tweede rij, maar kunnen alles toch nog heel goed zien. Hennie was vooraf nogal gespannen over de vlucht. Maar het viel reuze mee. De helikopter vloog alsof we in een auto reden. De schokken werden opgevangen door de zeer soepele rotorbladen en we gleden heel rustig door de lucht. Niet te vergelijken met een klein vliegtuigje. Het is moeilijk te beschrijven hoe het voelde om over en in de Grand Canyon te vliegen. Het was in een woord fantastisch. We hebben enkele foto’s gemaakt om dat te laten zien, maar daarmee wordt het gevoel dat je beleefd toch niet gepakt. Aan het eind van de vlucht van ruim 50 minuten ontvingen we een DVD van de filmbeelden die tijdens de vlucht waren opgenomen en de foto met de piloot. We hebben daarna nog een hele tijd zitten napraten met een vader en dochter uit Frankrijk over hun belevenissen in Page-Lake Powell waar wij morgen heen zullen gaan.

Thuis gekomen op de camping hebben we onze ansichtkaarten geschreven en heerlijke karbonaden op de barbecue gelegd en gegeten met boontjes en rijst. Hennie: bah weer groente!! Het is dus geen etentje in Williams geworden.

• 29 Juni 2010 - 12:49

Ina:

Heb wel aan jullie gedacht zondag maar wist natuurlijk niet hoe laat de vlucht was.
    Wat een belevenissen hebben jullie nu al meegemaakt.
    Veel plezier nog beiden.

Henny en Hennie

11 oktober 2012 Hallo allemaal, We zijn nu druk bezig met de voorbereidingen voor onze reis naarZuid-Afrika Op 12 oktoberi om 10.05 uur gaan we vliegen en landen dan om 21.35 uur in Kaapstad. We zullen jullie weer regelmatig op de hoogte houden van onze belevenissen in Zuid-Afrika. Hennie en Henny

Actief sinds 22 Feb. 2008