Zaterdag 10 juli 2010 - Reisverslag uit Salinas, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Zaterdag 10 juli 2010 - Reisverslag uit Salinas, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Zaterdag 10 juli 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

10 Juli 2010 | Verenigde Staten, Salinas

Op weg naar onze laatste camping. We rijden door hoge heuvels en genieten van weidse uitzichten over glooiend land met hoog geel gras. We rijden door een agrarisch gebied met weer veel fruitbomen. In de stad Los Banos, met wel 34.000 inwoners, zijn vooral veel Mexicanen. Ook de reclameborden langs de weg zijn in het Spaans. Moet je dat eens voorstellen in Nederland opeens Arabische reclameborden in de buurt van Amsterdam of Rotterdam. Hier is het voor de Amerikanen heel normaal. We hebben heel veel mooie huizen en grote winkels langs de hoofdweg gezien. Kennelijk is Los Banos heel welvarend.
Ook komen we langs een hele lange dam. Hij loopt als een kaarsrechte heuvel enkele kilometers langs de snelweg. Westwaarts van de dam is daardoor een ontzettend groot meer ontstaan. Het San Luis Reservaat.
Voor Salinas betrekt de lucht. Als we op de camping in Prunedale aankomen is de lucht grijs. Voor het eerst tijdens onze vakantie. Als we uitstappen merken we dat de temperatuur zo’n 20 gr. is, wel even anders dan de 40 waarmee we onze reis startte. Maar de barbecue gaat aan en we maken er een gezellige avond van. De kabelaansluiting op de camping biedt ook ESPN, de zender die het WK 2010 uitzendt. We verheugen ons op de dag van morgen.

• 11 Juli 2010 - 07:11

Teresia:

Ha Hennie & Henny,

Daar ben ik weer eens. Leuk om jullie verhalen te lezen en wat wordt het trouw bijgehouden. Daar hou ik van. Compleet met prachtige foto's, al ben ik er niet achtergekomen wat er met die ene foto aan de hand was. Dat hoor ik graag. Overigens gaat het hier allemaal goed. Het blijft snikheet en ook een nacht vol onweer brengt hier nauwelijks verandering, maar goed: alles beter dan regen. Verder zijn wij nu al zenuwachtig voor de FINALE.

Groetjes en tot gauw,
    Teresia.

• 11 Juli 2010 - 14:47

Herman En Miep:

wat een verschil in temperatuur maar wel comfortabeler om iets te ondernemen dat merken we hier wel met temp. van romd de 30gr. na een onweersbui is het niet veel koeler jullie vakantie begint al op te schieten wat is het vlug gegaan voor ons dan en denk voor jullie ook wel geniet nog van jullie laatste vak.week want dan wacht het harde leven hier weer

• 15 Juli 2010 - 08:46

Gien:

Hoi Henny,
    misschien zijn jullie al op de terugweg. Ik maak mij klaar om te vertrekken. Dank voor het mee genieten van jullie mooie reis.
    Succes met de omschakeling naar het normale leven. Tot ziens en werk ze vast.
    Gien

• 15 Juli 2010 - 15:22

Dave Palm:

Hallo Henny & Hennie,

Heerlijk om jullie verhalen te lezen en wat een mooie foto´s zeg. Zo geniet ik mee van jullie mooie reis. Ik wens jullie nog veel plezier en tot ziens. Groetjes Dave.

• 15 Juli 2010 - 17:43

Herman En MIep:

Jullie zijn aan de laatste vakantiedagen bezig geniet er van en we wensen jullie een voorspoedige reis toe en tot ziens in Almere