Maandag 21 juni 2010 - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Maandag 21 juni 2010 - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Maandag 21 juni 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

21 Juni 2010 | Verenigde Staten, Needles

Vandaag gaan we naar Needles. We gaan van Blythe langs de oostelijke oever van de Colorado rivier naar Havasu City. De weg loopt door Arizona en verschillende indianenreservaten. Witte Veder hebben we niet gezien. Het is warm vandaag en de weg gaat omhoog en omlaag. De automaat doet flink zijn best met opschakelen en terugschakelen. We rijden weer door woestijngebied. De kleur van de bergen verandert nu in allerlei schakeringen van grijsbruin naar roodbruin. In het plaatsje Parker stoppen we bij de stuwdam in de Colorado rivier. Henny maakte er enkele foto’s. De rivier is prachtig blauw.
’s Middags komen we aan in Lake Havasu city. Het meer is heel mooi. We proberen dan ook aan het meer te komen. Dat lukt niet. De ene weg leidt naar een hotel en een andere weg leidt naar een camping. Eindelijk na vele malen verkeerd te zijn gereden ziet Henny een bord met public beaches. Wat blijkt een schitterend strand met een in het meer afgebakend zwemgedeelte en op het strand enkele palmbomen voor de schaduw. We besluiten nu nog geen duik te nemen, we hebben honger en natuurlijk is er een eettentje dichtbij zoals overal in Amerika. Henny bestelt een cheeseburger (enkel) met een biertje. Hennie gokt op de South Shore met een diet coke. Een South Shore blijkt een overheerlijke kipburger te zijn met paprika, uien, komkommer, tomaat, sla en heerlijke sausjes. Je wordt geacht zo’n ding in je handen te nemen en aan je mond te zetten, dat is voor Hennie een onmogelijke opgave. Het ding is gewoon te groot. Het is dan ook onmogelijk dat ding met goed fatsoen op te eten. Hij maakte er een lekkere bende van (helaas geen foto!!).
Hierna gingen we zwemmen in dat heerlijke blauwe meer. Natuurlijk mocht Henny weer niet nat gespetterd worden omdat zij haar haren 2 dagen gelden gewassen had. We hebben heerlijk gezwommen.
Amerikanen zijn op het water net als in het verkeer. Als we verkeerd rijden met de camper en op de weg keren met dat grote ding, stopt de Amerikaan 30 meter van de camper en laat ons rustig keren. Geen getoeter of opgestoken vinger, maar gewoon heel beleefd. Op het water varen Amerikanen langs ons zwemgedeelte en verder de Colorado rivier op met een snelheid van ongeveer 5 km per uur en dat in boten met motoren die wel met 100 of 150 km per uur over het water kunnen suizen. De boten zijn overigens prachtig. Veelal een hele grote speedboot met zonnedak in de meest wilde kleuren.
Na het zwemmen zijn we geheel opgefrist naar Needles gereden. Het is op de camping 39 gr. Volgens de dame van de receptie is dat niet eens zo warm. Het kan in de zomer wel 50 gr. Worden. We zijn blij dat we er nu zijn. In de avond daalt de temperatuur. Er waait een warme wind en we gaan pas naar binnen als de airco in de camper een uurtje heeft aan gestaan. We benutten de avond om onze reisverhalen weer bij te werken.

• 23 Juni 2010 - 11:35

Marjolein:

hallo reizigers, jullie hebben het wel fijn zo te lezen.
    vorige week de 4daagse van alkmaar gelopen, was koud maar goed wandelweer. post en de vissen en de planten verzorgd, deze week stuk warmer, dus dat wordt water geven buiten deze week, gisteren met almeerse 6daagse begonnen, eigenlijk te heet om te wandelen in de middag, ga nu eind van de middag.
    geniet van de vakantie
    groetjes marjolein
    ik heb skype nog niet op de pc gezet