Dinsdag 22 juni 2010 - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Dinsdag 22 juni 2010 - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Dinsdag 22 juni 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

23 Juni 2010 | Verenigde Staten, Needles

Het is de tweede dag op de camping. Het is warm, zo warm dat we konden douchen met het “koude” water van de camper. Het voelde als warm water. Ook uit onze keukenkraan, evenals de douche aangesloten op het waterleidingnet van de camping stroomt lauw water. We doen het rustig aan, we zijn van plan wat boodschapjes te doen en naar het Jack Smith Park te gaan. Henny bedacht tijdens de koffie dat ze nog eens moest kijken naar de faciliteiten van de camping in de Grand Canyon. We hadden daar een plek gereserveerd voor 4 nachten. Het was een plek zonder elektriciteit. Toen we nog in Nederland waren, vonden we dat geen probleem, de camper is selfsupporting met een zeer grote watertank, accu’s en propaangas voor de verwarming en het koken. De enkele keer dat we elektriciteit nodig zouden hebben, konden we de generator starten die op de benzine van de camper loopt. Na een paar dagen in dit woestijngebied denken we daar anders over. Gisteren was 39 graden en vandaag was het 37 gr, maar dan zonder wind. Het lijkt dan ook een stuk warmer. Het is nu al de derde nacht dat we van ’s avonds 8 uur tot we slapen gaan de airconditioning aan hebben. Aangesloten op het elektriciteitsnet gaat dat prima, maar als er ook nog eens ’s avonds een generator staat te brullen, is de vakantiepret toch wat minder. We besluiten dan ook deze reservering te annuleren en in het plaatsje Williams een camping voor 4 nachten te boeken. We staan dan op ongeveer 50 mile van de Grand Canyon en dat is maar een uurtje rijden. Op de nieuwe camping hebben we een full hookup dus met water, elektriciteit, kabel en afvoer van het afvalwater.
Na diverse telefoontjes om de zaak te regelen gaan we naar het Jack Smith Park aan de Colorado rivier. Volgens de gastvrouw van de camping zou dit een prachtig recreatiestrand zijn. Het is er volgens haar alleen in de weekenden druk. Aangekomen bleek dat zij helemaal gelijk had, er staan prachtige huizen aan het water, een kanaal dat met de Colorado rivier is verbonden. Ook is er een ontzettend groot golfterrein met fris groen gras een bijzonderheid in deze omgeving. We hebben de camper op een hele grote parkeerplaats gezet waar ook een twintigtal grote Amerikaanse pickups met boottrailer stonden. Aan de Colorado rivier hadden we ons eigen strandje, een soort kleine baai van 100 meter. Gelukkig was er veel schaduw van enkele bomen en struiken. Het water was ijskoud en stroomde heel snel, toch merkte je dat pas nadat je 30 meter de rivier in was gezwommen. Dan was het ook wel zaak om direct 10 meter terug te zwemmen anders moest je met een boot worden opgehaald. We dachten eerst vanwege de hitte maar een uurtje te blijven, maar we stapte pas om 6 uur in de camper omdat het er zo heerlijk fris was geweest. Ik vergeet bijna nog te vermelden dat op de rivier veel Amerikanen zich vermaakten met waterscooters en prachtige speedboten. Hier ging dat keihard, men had dan ook alle ruimte. Van alles hebben we enkele foto’s gemaakt. Met het statief, zodat we na een spurt van Hennie ook enkele keren samen op de foto konden.
Een supermarkt was nergens te vinden. die bleek volgens de gastvrouw van de camping langs de Hwy te staan op een 10-tal miles van Needles. We hebben vanavond een kleine pizza en lasagna uit de magnetron gegeten.
Het is wat drukker geworden op de camping. Henny heeft een prachtige foto gemaakt van een vrachtwagen met veel chroom en daarachter een mooie trailer. Morgen naar Williams.