Donderdag 24 juni 2010 - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Donderdag 24 juni 2010 - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Donderdag 24 juni 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

26 Juni 2010 | Verenigde Staten, Williams

Vandaag zijn we naar de KOA/Grand Canyon camping bij Williams gereden. Ongeveer 15 mijl vanaf de camping waar we stonden. Deze ligt dichter bij de canyon en niet langs de Hwy dus veel rustiger. Bij de receptie ontvingen we enkele folders voor het bezoeken van de Grand Canyon. Tijdens de koffie hebben we alle folders doorgenomen. We hebben gekozen om morgen een geheel verzorgde bustocht naar de Grand Canyon te maken. De bustocht duurt de hele dag. Zaterdag wordt onze rustige dag op de camping en het stadje Williams en misschien nog wat meer. Zondag hebben wij een helikoptervlucht geboekt over en in de canyon. Hennie kan zich daar nog enige dagen op voorbereiden. Hij denkt bijvoorbeeld, hoeveel zal een parachute kosten of een survival pakket voor het geval er iets mis gaat.
Henny heeft dit allemaal met de receptie besproken en alles zal voor ons geregeld worden. Wij gaan met de camper naar de Grand Canyon. Het gaat 43 mijl in een rechte streep voorwaarts. De Amerikanen hebben toch van enige creativiteit laten blijken door in de weg ongeveer 3 keer een bochtje aan te leggen. Het is wel rustig en prettig rijden. Henny heeft vanuit de auto enige foto’s gemaakt. Bij de post van National Geographic hebben we een Annual Pass gekocht voor de National Parks in de USA. Dat geeft ons toegang tot de Grand Canyon, maar ook Bryce, Zion en Yosemite Park. Daarna hebben we in prachtig IMAX theater een film gezien over de Grand Canyon. Het gaf een goed inzicht in de ontdekking van de canyon door indianen en in de 19e eeuw door Amerikanen. We hebben prachtige beelden gezien van kleurschakeringen op de wanden van de canyon en het witte water. Dat is het bruisende water bij stroomversnellingen in de rivier. Het is een voorproefje van wat we tijdens onze helikoptervlucht zullen gaan zien. Nadat we iets gezonds gegeten hebben, zijn we met de Shuttle bussen langs de South Rim van de canyon gegaan. Elke bus neemt een gedeelte van de weg voor zijn rekening. We begonnen met de paarse bus, daarna de blauwe en als laatste de rode bus. Onderweg zijn we op diverse plekken uitgestapt en hebben we gefilmd en foto’s gemaakt. De Grand Canyon lijkt een heel klein beetje op de Gorges du Verdon maar is zo’n 17 mijl breed. Dat is wel iets anders dan die smalle gorges. Het is echt adembenemend, maar de foto’s kunnen dit niet helemaal goed laten zien. See it yourself!!
Na een diner in Wendy’s (voor Els met salade!!) zijn we teruggereden naar de camping. Het was al nacht en we werden ontvangen door de parkwachter die ons direct de gereserveerde bustocht en helikoptervlucht boekingen in handen gaf. Prima geregeld dus. Iets minder is het (lucht)bed van Hennie. We slapen in de camper op twee geweldige luchtbedden. Maar die van Hennie moet ’s nachts 3 keer worden opgepompt. Dat gaat heel makkelijk met een afstandbediening, maar toch….. Daar gaat Henny morgen even over bellen naar de camperverhuurder. Tot zover onze dag. Tot morgen!