Zaterdag 3 juli 2010 - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Zaterdag 3 juli 2010 - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Zaterdag 3 juli 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

04 Juli 2010 | Verenigde Staten, Springdale

We hebben ondanks de hitte van gisteren goed geslapen. De temperatuur is ’s nachts flink gedaald. Vandaag is het nog ietsje warmen dan gisteren. Erg heet dus. We gaan met de shuttlebus en veel water naar het noordelijkste puntje. Daarna bezoeken we met de shuttlebus diverse uitzichtpunten tot we komen bij Zion’s Lodge. Daar maken we een wandeling de Emerald Pool trail. We lopen in de schaduw van de bomen weg van de rivier en bereiken na ongeveer 1 km een van de 3 Emerald pools. Bij deze pool valt water van hoog langs de bergwand op het pad dat wij volgen. Deze lichte douche voelt heerlijk koel. Omdat de weg hierna overging in een pad voor durfals die zich vast moeten houden aan een ijzeren kabel om niet naar beneden te vallen, zijn we hier omgekeerd en hebben dezelfde weg terug gelopen. De foto’s laten zien hoe mooi het er is. Bij Zion’s Lodge is zelfs een heel park ontstaan met een heel groot grasveld.
’s Avonds hebben we nog een bustocht gemaakt onder begeleiding van een vrouwelijke ranger. Dat was ook heel mooi. Ze vertelde hoe de canyon was ontstaan. Dat ze overblijfselen hadden gevonden van mensen die hier landbouw hadden bedreven (opslagplaatsen van graan hoog in de bergwand). Ook had ze foto’s van een houtzagerij hoog in de bergwand waar pinetrees werden omgehaakt en via een kabelsysteem naar het dal werden gebracht. Met deze bomen maakten ze huizen en schuren. Door de aanwezigheid van mensen die in het dal ook bomen gingen planten, kwamen er ook bevers in de rivier. De ranger toonde een beverhuid en een beverschedel. De bevers zorgen voor veel overlast doordat ze de rivier dreigen af te sluiten met dammen. Op de terugweg zagen we 3 wilde kalkoenen langs de weg. Het was een leuke tocht. Toen we terugliepen naar de camper zagen we weer een ree. Misschien dezelfde als gisteren.

• 05 Juli 2010 - 15:07

Herman:

Hallo Henny en Hennie,
    Wat nu Henny? Zie ik je daar met het "lullige hoedje" op lopen, terwijl ik zo'n hoedje tijdens onze wandelingen niet op mocht zetten omdat jij dan ook voor schut liep. Diep teleurgesteld ben ik. Maar goed - zand erover - en verder met de reactie op jullie fantastische reis. Hoeveel dagen trekken jullie uit om de gemaakte film af te draaien? Het systeem van elke dag een verslag maken is perfect. Ook voor jullie zelf omdat je naderhand - als de indrukken van de reis wat vervaagd zijn - knus zittend met z'n tweetjes op de bank thuis met een wijntje onder handbereik de hele reis nog eens kunnen nalopen. Ik ben benieuwd naar de volgende 12 verslagen.
    Groetjes,Herman en natuurlijk ook van Miep.

• 06 Juli 2010 - 17:27

Herman En Miep:

Kijken jullie wel uit op die smalle paden we hopen nog wel een poosje plezier van en met jullie te hebben en je kan hard vallen hoor fijn dat het allemaal zo goed gaat een het weer ook nog meewerkt al is het dan warm jullie vinden het straks hier met 25 gr. koud maar wel lekker we koelen de laatste twee dagen een beetje af maar het word weer warmer we zullen voor jullie nog een beetje over houden (limburg)