Zondag 4 juli 2010 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Zondag 4 juli 2010 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Zondag 4 juli 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

06 Juli 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag gaan we naar Las Vegas. Het wordt een warme dag want bij het vertrek was het al 35 gr. In Las Vegas wacht ons een temperatuur van even boven de 40 gr. Las Vegas ligt in een grote woestijn en dankt haar bestaan aan de maffia die in Nevada gokpaleizen konden opbouwen en de Hoover Dam waardoor de stad voorzien kon worden van water en elektriciteit.
De reis gaat door eindeloze, droge vlaktes. Deze vlakte wordt onderbroken door de Virgin Mountains. Als we Las Vegas naderen wordt het drukker en drukker op de weg. Links van ons zien we een stadion van Las Vegas motor speedway. Daarna de grote hotels van de strip. De camping ligt vlakbij Las Vegas Blvd. Het is een mooie camping met hoge palmbomen op de oprijlaan. We hebben een ruime plek met een boompje dat te klein is om ons enige schaduw te geven. De zon staat hier heel hoog en ook van de camper hebben we daardoor weinig schaduw. De airconditioning moet gewoon aan anders is het met temperaturen boven de 40 gr. niet prettig.
We beseffen nu echt waarom wij een baby camper hebben. Op deze camping staan uitsluitend enorme bussen als campers. De camping heeft goede voorzieningen o.a. een heel mooi zwembad en een aantal hele grote doucheruimtes.
We hebben een dag bij geboekt dan hebben we in ieder geval 2 dagen om de strip te bezoeken. De eerste nacht gaat verloren. Hennie is doodmoe van de hitte en het rijden en ligt om 7 uur op bed met de airconditioning in de hoogste stand.

Henny en Hennie

11 oktober 2012 Hallo allemaal, We zijn nu druk bezig met de voorbereidingen voor onze reis naarZuid-Afrika Op 12 oktoberi om 10.05 uur gaan we vliegen en landen dan om 21.35 uur in Kaapstad. We zullen jullie weer regelmatig op de hoogte houden van onze belevenissen in Zuid-Afrika. Hennie en Henny

Actief sinds 22 Feb. 2008