Dinsdag 6 juli 2010 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Dinsdag 6 juli 2010 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Dinsdag 6 juli 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

08 Juli 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

We hebben vandaag een mini rustdag. Een uurtje uitgeslapen, ontbeten en uitgebreid koffie gedronken. Daarna zijn we naar het zwembad op de camping gegaan. De camping heeft welliefst 3 zwembaden. Een spetterbad voor de kleintjes, een familiebad en een bad voor de volwassenen. Dit laatste bad is erg groot met rondom ligbedden en schitterende palmbomen. Na het zwemmen hebben we lekker een tijdje op de ligbedden gelegen en een boekje gelezen. Het is een mini rustdag omdat we vanavond naar de strip gaan om eens te zien hoe het is om de strip ’s nachts te beleven. Om 7 uur komen wij op de strip aan. We hebben niet gekozen voor het huren van een 60 ft. limosine. Dat is wel mogelijk volgens de advertentie met have a great celebrity day. Wij gaan gewoon met de bus. We laten ons afzetten bij hotel Paris. Hier vind je de Eifeltoren, l’Arc de triomph en natuurlijk Parijse terrasjes waar mensen tweepersoons tafeltjes heel dicht op elkaar hebben gezet, zoals in het echte Parijs. In het hotel natuurlijk een groot casino. Want ja zo verdient Las Vegas haar geld. Het casino is wel heel mooi met een heel hoog plafond waarop de blauwe lucht is geschilderd met enkele wolkjes. Het lijkt alsof je gewoon buiten bent. Ook zijn er klassieke toegangen voor de metro gemaakt waaronder zich slotmachines bevinden. We zijn langs enkele hotels gelopen. Het voetpad langs de strip leidt je vanzelf door sommige hotels, met winkels op de begane grond of casino’s en restaurants en bars. We komen uit bij het Venitian hotel. Hier kun je een tocht maken met een gondel voortgedreven door een “echte” Venetiaan. Toch een mooi gezicht. Het is heel druk op de strip. Er zijn veel mensen op de been en bij de hotels wordt af en aan gereden door taxi’s en limo’s.
Na een tijdje langs de oostzijde te hebben gelopen steken we de via een loopburg de weg over naar de westzijde van de strip. Daar rusten we even uit voor een drankje in een zaal met grote televisieschermen waarop diverse honkbalwedstrijden aan de gang zijn. Op onze wandeling maken we enkele foto’s van de prachtige dingen die we zien. De entrees van de hotels zijn soms prachtige tuinen, watervallen of fonteinen. Het Belaggio heeft voor het hotel een vijver zo groot als een voetbalveld met om de 50 minuten een fontein spektakel. We hoeven niet lang te wachten of onder luide muziek komen de fonteinen tot leven. Het is een prachtig schouwspel, dat moeilijk op de foto is vast te leggen vanwege de belichtingstijd van de camera. Maar we hebben een poging gedaan.
Om een uur of elf zijn we teruggekomen op de camping waar we de indruk van alle muziek en alle beelden even van ons af kunnen zetten voor we gaan slapen. Want het is indrukwekkend de strip, maar ook een complete cultuurschok.