Woensdag 7 juli 2010 - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Woensdag 7 juli 2010 - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Woensdag 7 juli 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

08 Juli 2010 | Verenigde Staten, Lake Isabella

Na de strip gaan we weer van de natuur genieten. In Yosemite. Doordat we niet met de gehuurde camper door Death Valley mogen moeten we vele mijlen afleggen. We zijn wel gedwongen om de reis naar Yosemite in twee dagen te verdelen. Evengoed leggen we vandaag 435 km af. Het leidt ons wel door prachtige gebieden. Direct vanuit Las Vegas rijden we natuurlijk door een hele grote woestijn. Beelden die we eerder zagen tijdens onze rit naar Las Vegas.
Na zo’n 50 mijl rijden vanuit Nevada Californie binnen. We rijden langs het gebied dat aan de Mojave indianen is toegekend. Mojave National Preserve. Een droog en heet gebied. We rijden verder door de Mojave woestijn. Hier zijn veel oefengebieden van het Amerikaanse leger. Zoals Fort Irwin National training center en Edwards Airforce Base. Daar hebben we geen glimp van opgevangen.
Na California City nemen we de Hwy 14-N. Hier verandert het landschap al snel. Het wordt groener en groener. Na ongeveer 40 mijl slaan we in westelijke richting af en rijden we langs Sequoia National Forrest. We zien hier prachtige boerderijen, grasvelden, koeien. Bij het plaatsje Onyx volgen we de weg langs de Kern rivier. Deze rivier is van levensbelang voor de omgeving. Het brengt water en elektriciteit. Na 20 mijl komen we aan bij onze camping bij Lake Isabella. We worden zeer gastvrij ontvangen. Niet beleefd op z’n Amerikaans, maar echt hartelijk. We krijgen een mooie plek en worden gelijk uitgenodigd voor het wijnavondje en dat terwijl we hier maar 1 nacht blijven. Op de camping hebben we even gezocht naar het meer, maar dat is de afgelopen tientallen jaren een beetje opgedroogd. Het water komt niet meer tot de camping, maar ongeveer 6 mijl verderop. Dat gaan we morgen wel zien. ’s Avonds zijn we naar de wijnavond geweest. Het was heel gezellig. We waren met slechts enkele campinggasten en een stuk of wat locals. De een leek op de filmacteur Nick Nolten en de ander leek als twee druppels water op de countryzanger Willie Nelson. Toen Hennie vroeg of de jukebox ook Beach Boys muziek had, werd er direct een Beach Boys nummer opgezet en kwam het gesprek met Nick Nolten en Willie Nelson op hotrods. Het bleek dat Willie Nelson in zijn jeugd heel veel aan dit soort auto’s had gesleuteld en hotrod races gereden had. Na enkele biertjes (Hennie) en enkele wijntjes (Henny) gingen we laat naar de camper. Eigenlijk te laat omdat we morgen weer zo’n eind moeten rijden. O, ik vergeet nog iets. Aan de bar werden we ook nog verrast met enkele heerlijke hapjes, met hele vreemde namen en uit heel verre streken, maar wel lekker.