Donderdag 8 juli 2010 - Reisverslag uit Coarsegold, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Donderdag 8 juli 2010 - Reisverslag uit Coarsegold, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Donderdag 8 juli 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

09 Juli 2010 | Verenigde Staten, Coarsegold

We gaan op weg naar Yosemite. Gisterenavond zijn we door de bardame al ingelicht over de gevaren op deze reis. We volgen vanaf de camping weer de Kern rivier. De weg volgt deze rivier. Dit levert prachtige beelden, de rivier wordt veel gebruikt voor rafting, maar de weg wordt moeilijk berijdbaar. Er liggen veel slingers in de weg en vaak worden we gevraagd onze snelheid te beperken tot 15 of 25 mijl. Onder zachte aandrang van Henny doet de chauffeur dit ook en dat is echt nodig. We volgen de rivier tot Bakersfield. We rijden over CA 99-N richting Fresno. Vanaf de Greenhorn Mountains tot Fresno rijden we in een schitterend agrarisch gebied. Langs de weg kilometers lang fruitkwekers en fruit in de ruime zin. Veel druiven, walnoten en amandelen. Het gebied rond Bakersfield ziet er zeer welvarend uit. Met prachtige huizen, veel groen en goed onderhouden wegen.
Ook Fresno is een welvarende universiteitsstad. Bij Fresno nemen we de CA-41 naar Coarsegold. We hebben tot 5 uur gereden, met 1 stop voor koffie en 1 stop bij Denny’s. We zijn vermoeid van deze reis en de vorige en misschien speelt de wijnavond ook nog wel een rol. We bekijken de camping en we maken het verder niet laat. Morgen wacht onze enige dag in Yosemite Park. We moeten een keuze maken in wat we allemaal willen zien. Je zou er net zo goed een week kunnen verblijven.

• 09 Juli 2010 - 08:13

Ina:

Net jullie verslagen gelezen en het is leuk om het op zo'n manier mee te beleven.
    Volgens mij is het camperen haast klaar en dan nog familie bezoek.
    Vandaag wordt het hier weer een erg warme dag dus rustig aan voor ons en voor jullie geniet ook van het bezoek aan de familie.
    Liefs ook van Gerrit

Henny en Hennie

11 oktober 2012 Hallo allemaal, We zijn nu druk bezig met de voorbereidingen voor onze reis naarZuid-Afrika Op 12 oktoberi om 10.05 uur gaan we vliegen en landen dan om 21.35 uur in Kaapstad. We zullen jullie weer regelmatig op de hoogte houden van onze belevenissen in Zuid-Afrika. Hennie en Henny

Actief sinds 22 Feb. 2008