Dinsdag 16 oktober 2012 (5e dag) - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Dinsdag 16 oktober 2012 (5e dag) - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Dinsdag 16 oktober 2012 (5e dag)

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

17 Oktober 2012 | Nederland, Almere Stad

Vroeg opgestaan. We gaan verplaatsen. Ons nieuwe hotel wordt Wijnlandgoed Zevenwacht in Stellenbosch. Om 9 uur worden we opgehaald door onze bus. We rijden door Kaapstad richting Stellenbosch. Het is ook vandaag mooi weer. Er zijn enkele wolkjes maar die stellen niets voor. We rijden door een landschap van wijnmakers met schitterende landgoederen. We stoppen bij de botanische tuin van Kirstenbosch. Talloze verschillende bloemen. Staan in bloei. henny leeft zich helemaal uit met haar fototoestel met macrolens. ze maakt schitterende foto's van deze kleurrijke bloemen. De groep is opeens Hennie kwijt. hij is zo bezig met het filmen dat hij de tijd en de groep verliest. Reken maar uit 3 scènes van 20 seconden maakt al een minuut achterstand op de groep. Hennie zit daar niet mee, hij is dan ook de enige die hoog in de boom een uil ziet. De bus vertrekt weer naar Stellenbosch. In Stellenbosch bezoeken wij Ome Samie se winkel. Een pracht winkel waar van alles te koop is. Van oude grammofoon platen tot flessen wijn en snoepgoed. Hennie heeft daar een hoed gekocht met een heel brede rand. Het staat hem uitstekend, hij kan zo doorgaan voor een van de wijnmakers. Ook lijkt hij wel op Clint Eastwood. In hotel-restaurant Binnenhof genieten we op het terras in de zon van een heerlijke lunch. Binnenhof is eigendom van de zoon van ene Jan die ons hartelijk heeft begroet. Het blijkt dat Jan morgen voor een dag onze reisleider zal zijn. Adriaan gaat dan terug naar Kaapstad voor het afhandelen van wat zaken. Na de lunch hebben we enige uren de tijd om door Stellenbosch te wandelen. Wij wandelen samen met Marijke naar de Braak met wat stalletjes voor toeristen. We hadden afgesproken dat we nog wat geld zouden pinnen en zochten een bank. Hennie spam een aantrekkelijk zwarte vrouw aan en was vervolgens verdwenen. Later bleek dat de vrouw had aangeboden om even mee te wandelen naar de bankautomaat. Wederom bleek dat de Afrikanen heel vriendelijke mensen zijn. Henny en Marijke hebben ondertussen wat gewinkeld en oom half 4 was iedereen weer terug in de bus.
Zevenwacht bleek een uitgestrekt landgoed met huisjes voor toeristen en een hotel restaurant gelegen aan een meer. Een paar honderd meter hoger op een heuvel stonden onze aaneengesloten huisjes. Prachtige slaapkamer en zitkamer. Apart toilet, douche, wastafel en bad. Het zag er allemaal piekfijn uit. Vanaf het terras had je een wijds uitzicht op Kaapstad. Het diner 's avonds was erg gezellig. Zes vrouwen en Hennie aan één tafel. Onder het genot van een glaasje wijn, lekker eten. Lichtelijk aangeschoten stapten we om een uur of tien de donkere nacht in. De enige lichtjes die brandden, waren de lichtjes in Kaapstad begeleid door wat licht van de heldere sterren bereikten we na veel lachen ons bed.

• 18 Oktober 2012 - 09:06

Janneke:

Wat fijn om te lezen dat jullie het zo leuk hebben!! Ben ook heel benieuwd naar de foto's!!

Liefs en een dikke knuffel van ons

• 21 Oktober 2012 - 15:44

Martina:

Stellenbosch staat toch ook bekend om de wijn? Daar lees ik niks over terug of zal ik eerst verder lezen?