Donderdag 18 oktober 2012 (7e dag) - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Donderdag 18 oktober 2012 (7e dag) - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Donderdag 18 oktober 2012 (7e dag)

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

18 Oktober 2012 | Nederland, Almere Stad

We zijn om 6 uur opgestaan en toen we naar buiten gekeken en Hennie wilde gelijk weer terug in bed. Het weer is omgeslagen er zijn veel wolken, de bergtoppen in een wolkenmist. We gaan vandaag naar Mosselbaai. We moeten 400 km afleggen en maken daarom korte uitstapjes. Adriaan is weer onze reisleider. Dat is prettig want in doet het erg goed. We rijden steeds door een heuvellandschap met druivenvelden en hier en daar wordt er fruit geteeld. Onze eerste stop is koffie drinken in Robertson in het Bon Courage landgoed. De zon schijnt nog en we zitten op een terras heerlijk onder de bomen. De groep wordt steeds meer een groep. Het landgoed is een Hollands kasteel. Toen reden we door naar Swellendam waar we het Drostdy museum hebben bezocht en de lunch gebruikt. Jammer dat we zo weinig tijd hadden om het museum goed te bekijken. Het is toch heel interessant om te lezen over de V.O.C. , de Nederlanders en de Engelsen die uiteindelijk de macht kregen. Opmerkelijk is het dat slecht enkele Nederlandse wijnmakers met 60 mensen opstonden tegen de V.O.C. en een eigen republiek uitriepen doordat de V.O.C. door slechte financiën veel zaken op hun beloop lieten gaan. In het museum was ook te zien hoe betrekkelijk eenvoudig die wijnboeren leefden. Met gewone eetkamers, slaapkamers. Het enige grote onderdeel van het huis was de keuken, waar zwarte bedienden het eten bereidden. Kort na ons vertrek uit Swellendam zagen we enkele tientallen struisvogels in de heuvels. Om half vijf kwamen we in Mosselbaai aan. Een van de meest populaire badplaats van zuidelijk Afrika. Onze kamer is weer lekker groot maar niet zo luxe als de vorige hotelkamers. Voor het eten hebben we een wandeling langs de Indische oceaan gemaakt. In Mosselbaai is het weer heel slecht geworden. Donkere wolken, een pittige regen en meters hoge golven aan het strand. In deze omstandigheden lukte het een paar jongens om toch te gaan surfen, een mooi gezicht en wij zagen in die woeste golven een aantal dolfijnen boven de golven uitspringen. Dat maakte de regen helemaal goed. In het Kingfish restaurant vlak bij het hotel hebben we lekker gegeten. Henny een T-bone steak en Hennie had gekozen voor de King's plate. Acht mosselen, acht garnalen een lekker stukje wit vis en inktvis. Daarbij patatjes en een lekkere salade met geitenkaas. Het was reuze gezellig aan tafel. Hennie had alleen concurrentie van een man van 82 in een gezelschap met 6 dames. Kortom het was heel gezellig. Nu staan we qop het punt naar bed te gaan. We zijn al bijna een weekloon vakantie. Wat is het toch vermoeiend zo'n rondreis door Zuid-Afrika.
De foto's zullen we aan ons reisverhaal toevoegen als we een goede internet verbinding hebben. Tot nu toe was die heel slecht.

• 21 Oktober 2012 - 14:18

Frank:

Goed om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Ik zou haast jaloers op jullie worden. Hebben jullie inmiddels de Big Fve al gespot?

Hopelijk is er inmiddels de regen verdwenen. Dolfijnen spotten in de zon is uiteindelijk toch net even leuker ;-)

• 21 Oktober 2012 - 15:36

Miep En Herman:

We hebben gezien dat jullie je best vermaken en hopen dat het weer het niet laat afweten lijkt me ook wel vermoeiend maar ja jullie zijn nog jong dan moet het kunnen en anders rust je toch uit als jullie weer thuis zijn . Hier gaat alles goed en nog veel plezier . Miep en Herman

• 21 Oktober 2012 - 15:47

Martina:

Ik krijg echt zin om op vakantie te gaan met die mooie verhalen. Geniet ervan!

• 22 Oktober 2012 - 09:34

Ina:

Hey het weekend is weer om in een mistig nederland. De gebruikelijke maandagochtend file. Maar daar hebben jullie even geen last van. Hoe gaat het bij jullie is de zon weer terug?
    Hoop dat jullie een goed weekend hebben gehad?