Dinsdag 23 oktober 2012 (12e dag) - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Dinsdag 23 oktober 2012 (12e dag) - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Dinsdag 23 oktober 2012 (12e dag)

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

26 Oktober 2012 | Nederland, Almere Stad

Vandaag een dag die we zelf konden indelen. Hennie koos ervoor om een rustdag te houden. Henny ging met de bus en 9 andere mensen naar Kimberley waar het grootste zelf gegraven gat ter wereld is "The Big Hole". Hieruit zijn veel diamanten gedolven. We hebben eerst koffie gedronken bij Spurs waar de eerste jacaranda bomen hebben gezien. Volgens Adriaan krijgen we er vanaf nu nog veel meer te zien. Daarna hebben we een stukje gelopen langs het gebouw waar de diamanten geselecteerd worden. Dit gebouw heeft alleen ramen aan de zuidkant om beter te kunnen beoordelen welke kwaliteit de diamanten hebben. Weer in de bus gestapt om naar The Big Hole te gaan kijken. We kregen daar eerst een film te zien over het ontstaan van The Big Hole. We konden daarna met een lift naar 300 meter lager om te zien hoe de mijnwerkers hn werk deden. Er werd ook een explosie nagebootst. We kwamen vanzelf in een expositie waar je foto's en diamanten in verschillen soorten kon zien. Buiten aangekomen zijn we het dorpje ingelopen om een "lichte" lunch te gebruiken. We moesten weer om half drie bij de bus zijn om terug naar het hotel te rijden. Het was een interessante toer.
Hennie heeft zich ook prima vermaakt. Hij heeft een heel tijd bij het zwembad gezeten, geslapen en ook nog gezwommen. 's Avonds was hij een beetje rood van het verbranden.
Om zeven uur zijn we gaan dineren. Deze keer hebben we een Japans restaurant uitgezocht (we zijn tenslotte in Zuid-Afrika en dan moet je Japans eten!). Dit was op het terrrein van het gotel. We hebben heerlijk gegeten.

Henny en Hennie

11 oktober 2012 Hallo allemaal, We zijn nu druk bezig met de voorbereidingen voor onze reis naarZuid-Afrika Op 12 oktoberi om 10.05 uur gaan we vliegen en landen dan om 21.35 uur in Kaapstad. We zullen jullie weer regelmatig op de hoogte houden van onze belevenissen in Zuid-Afrika. Hennie en Henny

Actief sinds 22 Feb. 2008