Maandag 5 juli 2010 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Maandag 5 juli 2010 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Maandag 5 juli 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

06 Juli 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hennie is gelukkig weer opgeknapt na een goede nacht slapen en een verkwikkende lange douche. We gaan met de bus naar de strip. We treffen het. Onze derde bus om op de strip te komen, pakken we aan het begin van de strip. De bus heet “Deuce” en is een mooie grote dubbeldekker. We lopen naar boven, treffen daar geen andere passagiers en we bezetten met ons tweeën de voorste 4 stoelen. We hebben een prachtig uitzicht door de hele grote ruit. Deze "Deuce" stopt bij alle hotels langs de strip.
Hennie is stomverbaasd over wat hij ziet. De strip bestaat uit een vrijwel rechte autoweg naar het noorden die uitkomt downtown Las Vegas. De autoweg bestaat uit 4 rijstroken heen en 4 rijstroken terug. Naast deze autoweg liggen ontelbare zeer grote hotels met vaak prachtige entrees. Zoals een vijver met een prachtig fonteinen spel, het vrijheidsbeeld, de Eifeltoren, een enorm neonbeeld van een cowboy. Voor de bezoekers van de strip is een breed voetpad gemaakt welke door of voor de hotels heen loopt aan beide zijden van de weg. Deze paden zijn met elkaar verbonden door hoge loopbruggen over de weg.
We rijden helemaal tot Fremont Street. Dit is een overdekte straat, eigenlijk een wandelpromenade, met hotels met daarin gokpaleizen. Het is overweldigend. Aan beide zijden van de promenade zijn er ruime entrees naar de gokpaleizen. Daar staan allemaal slotmachines, pokertafels enz. In de slotmachines wordt gewoon een creditcard gedaan en vervolgens kan je aan de gang gaan om 4 of 5 afbeeldingen op een rij te krijgen. Bij elke poging wordt er geld afgeschreven en met heel veel geluk wordt er ook wel eens geld bijgeschreven. Opvallend is dat voornamelijk oudere vrouwen achter deze slotmachines spelen.
In de casino’s kun je ook drinken en eten. Alles wordt gedaan om je maar te laten gokken. Aan de ingang van enkele casino’s hebben we foto’s gemaakt van de dames die de mensen naar binnen lokken. We zijn een casino in gegaan, waar we hebben gegeten. Fried rice, orange chicken en nog een andere chicken. Daarna zijn we in een zaal terecht gekomen waar gewed kon worden op honkbaluitslagen, paardenraces. Ook op de uitkomsten van de WK 2010 wedstrijden kon worden gegokt. De kansen Nederland -380, Uruguay +300, Duitsland -210, Spanje Even. Hennie heeft uitleg gevraagd. Dit betekent dat geld inzetten op Nederland bijna niets oplevert omdat iedereen verwacht dat Nederland van Uruguay gaat winnen. We zullen zien. Henny heeft in deze zaal haar eerste Heineken pilsje gedronken. Hennie vond het ook wel lekker en nam een tweede. Waarna de enige echte Heineken liefhebster een margarita nam.
Toen we weer op de wandelpromenade kwamen was de avond gevallen. Overal lichtjes en neonreclame en overal muziek. Indrukwekkend. Het was te laat geworden om nu ook eens de strip af te lopen. We hebben de bus naar de camping gepakt.

• 08 Juli 2010 - 14:04

Herman:

Hoi, ik wist niet dat Hennie zo eenkennig was. Maar wat lijkt zo'n reis mij ontzettend vermoeiend. Neem je nog wel indrukken op of wachten jullie daarmee totdat jullie thuis zijn. Hoe dan ook, geniet en drink (met mate). Nog veel plezier.
    Miep en Herman

• 08 Juli 2010 - 22:04

Els En Frank:

Hallo Globetrotters,

Wij zijn jaloers op het koele weer bij jullie. Hier vallen de mussen dood van het dak. Van alle voetbal emoties kregen we het nog warmer! Maar het was het waard! Wij hopen dat jullie zondag ook de finale kunnen kijken.

Frank gaat morgen op kamp, en aansluitend naar Nijmegen. Volop onspanning dus! Els gaat de BV Nederland draaiende en veilig houden.

We hopen dat jullie de laatste week nog lekker kunnen genieten bij ome Jantje en tante Ritaatje. Doe ze de hartelijke groeten.

Groeten uit Haarlem