Zaterdag 13 oktober 2012 - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Zaterdag 13 oktober 2012 - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Zaterdag 13 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

15 Oktober 2012 | Nederland, Almere Stad

Na een heerlijk ontbijt in het hotel maken we een wandeling door enkele straten en komen langs de bloemenmarkt. Iets verderop haalt de bus ons op en we vertrekken naar het V.O.C. Kasteel uit het jaar 1666. Op het binnenplein van het kasteel hebben we koffie gedronken en was er een demonstratie hoe een kanon wordt afgeschoten. Het was een donderse klap. Met een vuurstraal van wel 5 meter. Vanuit het V.O.C. Kasteel hadden we zicht op de haven en. Enkele nog gebouwen. We hoorden steeds helikopters, maar zagen ze niet. Plots kwam er een aanvliegen en hing stil boven een hoog gebouw en liet 5 soldaten langs een lange kabel afdalen op het dak. Zo maakten we ook nog eens een marine oefening mee.
Vervolgens in de bus naar Waterfront gereden. Dit is aan de haven van Kaapstad. Heel toeristisch met veel winkels en eethuisjes. We hebben hier heerlijk gegeten. Henny een burger en Hennie een lekkere vis. veel te veel allemaal. Bij de haven staan 4 standbeelden van Afrikaanse Nobelprijswinnaars. Het is onbegrijpelijk dat het nog maar zo kort geleden is dat de apartheid werd afgeschaft. Daarna hebben we gewandeld in de Compagnietuinen. We kregen een gratis optreden van een groep dansers van 6 tot 25 jaar ondersteund met trommelmuziek uit Lesoto. Het is echt geen walsje wat de dames met hun lijven doen. Kleurrijk en heel beweeglijk. We zien de daar ook de paradijsvogelbloemen. Hierna zijn we met de bus naar Seinheuvel gereden waar we van 300 meter hoog een schitterend overzicht hebben op Kaapstad. Ook zien we in de oceaan Robbeneiland liggen en vlak onder Seinheuvel het voetbalstadion van WK 2010. We treffen daar ook een bruidspaar aan met gevolg. Allemaal zwarte mensen, heren in zwart pak en kleurrijke dames. Met de bus dalen we af naar Bo Kaap ( bovenkaap) een wijkje dat enkele jaren terug vervallen was maar nu door allerlei juppen wordt opgeknapt. De huizen hebben allerlei kleuren van lichtblauw tot donkeroranje. Bij terugkomst in het hotel is Hennie in slaap gevallen en is de andere Henny met de groep in het hotel naar het welkomsdiner gegaan. Er is maar voor 100Rand per persoon gedronken.

Henny en Hennie

11 oktober 2012 Hallo allemaal, We zijn nu druk bezig met de voorbereidingen voor onze reis naarZuid-Afrika Op 12 oktoberi om 10.05 uur gaan we vliegen en landen dan om 21.35 uur in Kaapstad. We zullen jullie weer regelmatig op de hoogte houden van onze belevenissen in Zuid-Afrika. Hennie en Henny

Actief sinds 22 Feb. 2008