Zondag 14 oktober 2012 - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Zondag 14 oktober 2012 - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Zondag 14 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

15 Oktober 2012 | Nederland, Almere Stad

Vandaag maken we een dagexcursie over het Kaapse schiereiland. We bezoeken het oudste wijnlandgoed "Groot Constantia" waar Nederlanders met druiven uit Limburg de eerste Zuid-Afrikaanse wijn maakten. We zien vele hectaren druivenstokken. Onze tocht voert ons verder naar de marinehaven Simonsstad. Daar hebben we koffie gedronken met uitzicht op de "valse baai". Die heet zo omdat schepen nog wel eens te vroeg een baai in wilden varen. Bij deze baai leidde dat tot vastlopen. In het natuurreservaat Kaap de Goed hoop bezoeken we een enorme pinguinkolonie. Heel bijzonder omdat pinguïns normaal alleen op de zuidpool leven. We kunnen er heel dicht bij komen. Ze zijn veel kleiner dan hun zuidpool vrienden. De meesten lagen op de rotsen en het zand. Maar we hebben er ook enkele uit de oceaan zien komen. Vervolgens gingen we naar Kaappunt waar de Indische oceaan en de Atlantische oceaan elkaar ontmoeten. De zee is daar heel ruw met grote, hoge golven die op de rotsen kletteren. Het zicht op zee werd na 500 meter gehinderd door laaghangende regenwolken. We zijn van de parkeerplaats naar het hoogste punt (de vuurtoren) gelopen en terug konden we heerlijk genieten van het ozo gemakkelijke kabelbaantje. Ja de jaartjes gaan tellen! Als laatste op deze tocht bezochten we Kaap de Goede Hoop. Daar gebeurde veel scheepsongelukken door het stormachtige weer en de hoge golven. Vandaag viel het mee, wel veel wind en hoge golven maar geen storm. Toch zou ik er niet graag met een bootje varen.
Op de terugweg kwamen we langs de weg een hele groep bavianen tegen met heel veel jongen en ook een aantal struisvogels.
Overigens hebben we nu al 2 dagen prachtig weer. Alleen bij Kaappunt en Kaap de Goede Hoop was er vandaag laaghangende bewolking maar toen we terugreden naar ons hotel was het al weer mooi weer.
Vanavond lekker Amerikaans gegeten in Spurs vlak naast ons hotel.

Henny en Hennie

11 oktober 2012 Hallo allemaal, We zijn nu druk bezig met de voorbereidingen voor onze reis naarZuid-Afrika Op 12 oktoberi om 10.05 uur gaan we vliegen en landen dan om 21.35 uur in Kaapstad. We zullen jullie weer regelmatig op de hoogte houden van onze belevenissen in Zuid-Afrika. Hennie en Henny

Actief sinds 22 Feb. 2008