Maandag 15 oktober 2012 (4e dag) - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Maandag 15 oktober 2012 (4e dag) - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Maandag 15 oktober 2012 (4e dag)

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

15 Oktober 2012 | Nederland, Almere Stad

Onze vrije dag in Kaapstad. Eerst maar eens lekker uitgeslapen tot 8 uur. We schrokken even toen we uit het raam keken. de Tafelberg was bedekt met laaghangende bewolking. De wolk schoof als het ware van de Tafelberg naar beneden. Maar halverwege verdampte de wolk door het warme dal. We hoopten maar dat het goed weer zou blijven.
Lekker ontbeten en niet zo veel als de voorgaande dagen.
We zijn in de buurt van het hotel gaan wandelen en hebben een paar boodschappen gedaan. Gelukkig was het zonnig buiten, wel stond er een stevige wind uit zee. Het was dan ook niet warm maar met een vest goed uit te houden.
Om 13.00 uur zijn we met de hotel shuttle naar Waterfront gegaan. Op een terrasje hebben wij iets gedronken en de voorbij lopende mensen bekeken. De Afrikaanse mensen zijn veel kleurrijker gekleed dan bij ons in Nederland.
Een van de attracties in Kaapstad is het Two Ocean aquarium. Dat werd ons uitje in deze middag. Het was heel spectaculair. Verschillende grote en kleine aquaria met veelkleurige vissen en heel grote haaien en roggen. Zelfs de pinguïns waren daar. Op enkele foto's zie je hoe mooi dit aquarium is. Na het bezoek aan het aquarium was het weer eens tijd om een hapje te gaan eten. Henny nam een lekkere steak en Hennie koos voor een visschotel waarbij het water uit de mond stroomt.
Met de taxi zijn we weer naar het hotel gereden. Vanavond dit bericht geschreven. Morgen gaan we een stukje verder reizen en laten we Kaapstad achter ons. Alle batterijen worden weer opgeladen en de koffers moeten weer worden ingepakt. Wij gaan ook maar aan de oplader, een groot bed met rolkussens.

• 15 Oktober 2012 - 21:17

Jack Van Rijckevorsel.:

Ik heb Jullie bericht van vandaag 15 oct gelezen,maar nog niet uitgeprint
    Morgen komen ze de printer nakijken
    Nog fijne weken
    Jack

• 15 Oktober 2012 - 22:40

Miepbakker:

jullie verslag gelezen en reizen met jullie mee geniet er maar van doen wij ook van jullie reisverslagen

• 17 Oktober 2012 - 19:41

Ina:

Hallo Henny en Hennie,
    Weer aan het genieten van jullie reisverslagen. Doen jullie alle uitstapjes met de groep of heb je vrije bestedingstijd? Hoop dat het mooi weer blijft. We krijgen de komende dagen hier ook wat beter weer. Maar vast niet zo mooi als bij jullie.
    Liefs

Henny en Hennie

11 oktober 2012 Hallo allemaal, We zijn nu druk bezig met de voorbereidingen voor onze reis naarZuid-Afrika Op 12 oktoberi om 10.05 uur gaan we vliegen en landen dan om 21.35 uur in Kaapstad. We zullen jullie weer regelmatig op de hoogte houden van onze belevenissen in Zuid-Afrika. Hennie en Henny

Actief sinds 22 Feb. 2008