Woensdag 17 oktober 2012 (6 e dag) - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu Woensdag 17 oktober 2012 (6 e dag) - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Henny en Hennie - WaarBenJij.nu

Woensdag 17 oktober 2012 (6 e dag)

Blijf op de hoogte en volg Henny en Hennie

17 Oktober 2012 | Nederland, Almere Stad

Vandaag gaan we met de reisleider Jan op weg naar Franschhoek. Onderweg zien we de landgoederen van een Engelsman Rupert hij was de fabrikant van enige bekende sigarettenmerken Peter Stuyvesant en Pall Mall. We stoppen onderweg bij de Bergkelder. Hier laat men het proces zien van wijnmaken tot bottelen. Daarna gaan we wijn proeven. 2 witte en 2 rode wijnen en een desertwijn. We zijn vergeten de wijn uit te spugen maar dat beviel ons best. In de winkel hebben we 2 geproefde wijnen gekocht, een rode Cabernet Sauvignon en een witte Chardonnay. Daarna hebben we koffie gedronken op het landgoed Boschendal. Heerlijk onder de schaduw van de bomen. In Franschhoek tenslotte hebben we Hugenoten,ureum en monument bezocht. Hugenoten hadden in Frankrijk geen plaats meer en vluchten naar o.a. Nederland. Hennie is nog een afstammeling. Hugenoten die naar Zuid-Afrika wilden, konden meereizen met schepen van de V.O.C. Ze moesten wel beloven dat ze Nederlands zouden leren en geen Frans zouden spreken. Vandaar dat de Franse teel nooit in Zuid-Afrika is geworteld. Dit hadden de hugenoten kennelijk over voor hun godsdienstvrijheid. Ook hier waren de tuinen erg mooi evenals het monument. Om half vier zijn we naar het hotel gereden en hebben daar gerelaxt

• 18 Oktober 2012 - 07:13

Ina:

Wat vervelend voor jullie om de wijn te proeven.;)
    Ik lees wel dat het allemaal goed is geregeld en dat jullie ervan genieten. Liefs uit Leek

• 18 Oktober 2012 - 22:09

Henny:

Ja dat is heel vervelend! Je kunt het natuurlijk wel uitspugen maar dat is nou ook weer zonde!

Henny en Hennie

11 oktober 2012 Hallo allemaal, We zijn nu druk bezig met de voorbereidingen voor onze reis naarZuid-Afrika Op 12 oktoberi om 10.05 uur gaan we vliegen en landen dan om 21.35 uur in Kaapstad. We zullen jullie weer regelmatig op de hoogte houden van onze belevenissen in Zuid-Afrika. Hennie en Henny

Actief sinds 22 Feb. 2008